Jumat, 13 September 2013




The fashion designer for Headley Studio, After years of designing plus size women's clothing. Finally found passion when combined with batik.

They decided to opt for an exotic batik fabrics and comfortable in their hearts. They feel to try and continue to learn and adapt never ends - it is continuing education.


As expressed by Steve Head about batik.
"I developed my craft in women's plus size apparel manufacturing turns out I really love to design fabrics, and plus the printing process. Fact, my mother first introduced me to batik when I was 15. He gave me the craft article about How to Batik at Home . I made a batik painting of Madonna and child. to my surprise, I won 3rd place in the art competition! During college, I took a batik course in New York City. My love for fabric, color and design has never left me. "

Today, I work with several small home dyers.  It is a completely hands-on process.  We make our own copper stamps and print screens.  We use the sun to dry and rain water to wash.  Plus, most importantly we don’t consume energy.

I understand the challenges of plus size living because I love my sister and she too is generous.  I believe any woman of any size should have choices in size, fit, color, fabric and design.  It is our goal to offer to you comfortable living in plus size clothing.  And now you know my “secret”!



Para perancang fashion untuk Headley Studio, Setelah bertahun-tahun merancang ukuran plus pakaian wanita. Akhirnya menemukan passion saat mengkombinasikan dengan batik.

Mereka memutuskan untuk memilih kain batik karena eksotis dan nyaman di hati mereka. Mereka merasakan untuk mencoba dan terus belajar dan menyesuaikan pernah berakhir - itu adalah pendidikan berkelanjutan.

Seperti yang diungkapkan Steve Head tentang batik.
"Saya mengembangkan kerajinan saya di ditambah pakaian ukuran manufaktur perempuan ternyata aku benar-benar mencintai untuk merancang kain dan ditambah proses pencetakan. Bahkan, ibu saya pertama kali diperkenalkan saya untuk batik ketika saya masih 15. Dia memberi saya artikel kerajinan tentang Bagaimana Batik di Rumah. Aku membuatnya menjadi Madonna dan batik lukis anak. Untuk mengejutkan saya, saya memenangkan tempat ke-3 dalam kompetisi seni! Selama kuliah, saya mengambil kursus batik di New York City. Cintaku untuk kain, warna dan desain tidak pernah meninggalkan saya."

0 komentar:

Posting Komentar